SAVR samarbetar med FNZ för nästa generations investeringsplattform

Dec 18, 2023

Partnerskapet möjliggör för SAVR att utöka sitt erbjudande och bli en komplett investeringsplattform, samtidigt som det stärker FNZ:s närvaro på den nordiska marknaden.

18 december 2023, Stockholm: Fondplattformen SAVR har inlett ett samarbete med den globala förvaltningsjätten FNZ Bank AG (“FNZ”) för att utöka sitt investeringserbjudande. Tack vare FNZ:s innovativa och skalbara lösning kommer SAVR att kunna uppgradera sin nuvarande plattform och erbjuda fler investeringsprodukter som aktier och ETF:er.

Uppgraderingen kommer även att innebära en förbättring av SAVRs kundupplevelse genom en rad nya funktioner som möjliggör enklare, snabbare och smidigare investeringar.

Daniel Aarenstrup, vd för SAVR, kommenterar:
"SAVR har drivit innovation och kundnytta på den svenska fondmarknaden under flera år och nu är det dags att göra detsamma med aktiehandel. FNZ är en global leverantör av bankplattformar och den perfekta partnern för oss och vår höga tekniska kravbild. Genom vårt partnerskap kommer vi att kunna erbjuda en komplett investeringsplattform med en överlägsen användarupplevelse, byggd på FNZ:s världsledande teknik. FNZ har en globalt beprövad och robust infrastruktur som kan hjälpa oss att säkerställa branschledande driftsäkerhet.”

Klaus Renvall, nordisk vd för FNZ, säger:
“Vi är mycket glada över att ha inlett ett partnerskap med SAVR för att leverera denna spännande digitala investeringsplattform. Vi delar en gemensam vision om att göra investeringar tillgängliga för alla genom att erbjuda tjänster som gör investeringar mer transparenta, tillgängliga och personaliserade. Samarbetet med SAVR accelererar denna vision samtidigt som det stärker FNZ:s närvaro i Norden. Vi ser fram emot att bidra till kundvärdet för SAVR och deras användare."

Fondplattformen SAVR revolutionerade den svenska sparmarknaden 2019 genom att vara först med att återbetala alla fondprovisioner till kunden. Sedan dess har SAVR gett tillbaka nästan 50 miljoner kronor till sina kunder.

FNZ är en globalt ledande teknikleverantör inom förvaltning och investering. De förvaltar över 1,5 biljoner dollar i kundtillgångar och samarbetar med drygt 650 av världens ledande finansiella institutioner och fler än 12 000 företag inom förmögenhetsförvaltning.

Läs mer från SAVR

Gör som 100 000
andra investerare.

Gör som 100 000 andra investerare.

Investeringar innebär en risk